Croy and the Boys - Howdy High-Rise [2019]

Croy and the Boys
Howdy High-Rise
Spaceflight Records / 2019
8.5
8

Kada je Cory Baum, panker iz Bowling Greena, Ohio, prvi put cuo Waylona Jenningsa i Willie Nelsona, njegov muzicki svet je doživeo potres. Po njegovim recima: "To je bio prvi put da sam cuo country muziku produciranu i aranžiranu na nacin koji me je dotakao, zaista sirovu i ogoljenu." Kako bi upoznao ovaj svet iz prve ruke, ubrzo je odlucio da se preseli u Texas, tačnije Austin, gde su njegovu prirodnu radoznalost privukli stilovi kao što su Tex-Mex i conjunto. Udruživši snage sa veterankom lokalne scene Amy Hawthorne, koja je svirala bas za Speedy Sparksse and Kooleratorse, Cory je uspeo da integriše zvuke koje upijao u istocnom Austinu u outlaw matricu zbog koje je i poceo da živi u Texasu. I više od toga, očuvanje različitosti i kulturne baštine lokalnih zajednica postali su lajtmotiv benda Croy and the Boys.

Photo by Michael Minasi.

Howdy High-Rise, drugi album ovog kvarteta, bavi se neposrednim istinama koje su očigledne svakom ko duže vreme boravi u Austinu: sve većim jazom između društvenih slojeva, džentrifikacijom, koja kao posledicu ima iseljavanje velikog broja starosedeoca, čak i celih zajednica, kriminalizacijom siromaštva. Iza laganih, honky tonk melodija, začinjenih conjuntom ili norteñom, ovde se nalazi ozbiljna socijalna kritika, isporučena sa dozom humora. Čak se osam od 12 pesama bavi nakaradnim urbanističkim rešenjima, eksploatativnim tržištem nekretnina i finansijskom solventntošću. Imena pesama ovde govore za sebe: "I'm Broke", "It Seems like You Can't Just Be Poor Anymore", "Gentrification" ili recimo "Luxury (Is a Four Letter Word to Me)". Posebni naglasak je na pritisku koji "bela amerika" vrši na imigrante, hispano i afro-amerikance,  prvo ih relocirajući po gradu a onda ih i terajući van granica Austina, kako bi se bogati mladi belci naselili i time podigli vrednost nekretnina. Nije slučajno što na ploči gostuje kralj conjuta Juanito Castillo sa svojim sinom. Na ostalim pesmama, kao što su "For the First Time I'm Starting to Think About My Age" i "A Song to Play the Next Time That I Meet Your Mother" vidi se da bend može jednako dobro da se nosi i sa "laganijim" temama.
Cory Baum nikada nije prestao da bude panker, činjenica da nosi brkove i kauboski šešir predstavlja samo formu. Prihvatajući raznolikost i upijajući razne uticaje, on je brzo shvatio da je pravi neprijatelj nasleđa i kulture novac (korporativni beli novac), pa je rešio da se pobuni onako kako može i ume, sa gitarom, pivom, malo trave i osmehom. Možda onaj "cool" Austin nestaje i verovatno da je  borba Croy and the Boysa uzaludna ali Howdy High-Rise uspeva da zabeleži duh koji je besmrtan i koji će uprkos svemu preživeti.