Arne Feldhusen, Lars Montag
Philipp Käßbohrer (created by), Matthias Murmann (created by)
Germany
German
8
8
Ova njemačka coming-of-age humorna serija možda bi se najbolje mogla opisati kao "Breaking Bad" za instagram generaciju, no pokazala se ona i više nego zanimljiva i za one nešto starije. Barem kad sam ja u pitanju, a vjerujem da bi se mogla svidjeti i drugima moje generacije, nešto mlađima i nešto starijima, bez obzira što je snimljena na iznimno moderan način, u skladu sa stilom života te Generacije Z. Usporedba s kultnom serijom kao što je "Breaking Bad" pokazala se ipak preteškom i za sada ipak ove dvije serije ne mogu stići u istu rečenicu, no određene poveznice ipak postoje. Dok je u legendarnoj američkoj seriji glavni junak bio pedesetogodišnji profesor kemije koji je saznao da boluje od raka pa se u kamp-kućici u New Mexico upustio u kuhanje crystal-metha, ovdje je glavni junak 17-godišnji srednjoškolac Moritz Zimmerman, koji također u početku nema previše veze sa svijetom droga.

On je tipični šmokljan, ili kako se sada to moderno naziva geek, koji je ostao u šoku kad se njegova djevojka Lisa nakon godine dana vratila sa školovanja u Americi i potpuno se promijenila. Bez ikakog objašnjenja prekinula je s njim, počela se družiti sa sportašima i atraktivnijim društvom, dok se Moritzu time srušio čitav svijet. On i njegov prijatelj u kolicima Lenny kojem liječnici ne predviđaju da će još dugo poživjeti ionako su cijelo vrijeme provodili uz igrice, pokretali su start-upove, crowd-funding kampanje kako bi skupili novac za iste te start-upove, no prilično bezuspješno pošto ono što bi oni osmislili, baš nitko ne bi smatrao korisnim i profitabilnim. No, ubrzo će se to promijeniti jer će Moritz, kako bi se uspio ubaciti u to društvo lijepih, popularnih kolega koje ga je inače izbjegavalo, odlučio pokrenuti internet stranicu za prodaju droge. On i Lenny na darknetu su otvorili stranicu i počeli oglašavati prodaju ecstasyja, koji su počeli nabavljati od lokalnog dilera. Malo, po malo, ovaj će se dvojac uplesti u svijet koji im baš i nije poznat, a ono što je u početku djelovalo kao najobičnija igra, pretvorit će se u nešto iznimno profitabilno, ali jednako toliko opasno.
Motivirana je ova serija prema stvarnim događajima i klincima koji su se sličnim biznisom odlučili baviti u Leipzigu nekoliko godina ranije, a osim što je "How to Sell Drugs Online (Fast)" iznimno moderna, jednako toliko je i uzbudljiva, simpatična i zanimljiva. Također, ova je serija iznimno aktualna jer nam nudi perfektan uvid u život i razmišljanje tih mladih generacija, koje je nama nešto starijima dosta teško shvatiti, pratiti i razumijeti, no generacija je to koja se potpuno razlikuje od moje generacije koja je prije 15 ili 20 godina bila u toj dobi kao likovi iz ove serije. Vidimo da je to generacija kojo je apsolutno sve dostupno i kojoj je sve nadohvat ruke, a jedan od vrhunaca im je face-swap ili slične idiotarije koje nude ti današnji pametni telefoni. Vidimo da je kompletna komunikacija danas iz stvarnosti preselila na internet, društvene mreže i taj virtualni svijet, svijet u kojem možemo biti tko god hoćemo i predstavljati se u posve drukčijem svjetlu od stvarnog. Dok u stvarnosti netko može imati dva ili tri prijatelja ili nemati nikoga, društvene mreže danas nude taj osjećaj lažne stvarnosti, lažne sreće i zadovoljstva.

Tako i ne čudi da netko tko ima 500 ili 1000 prijatelja na Facebooku ili tom usranom Instagramu vrlo lako može upasti u zamku i uljuljkati se u osjećaj da ima puno ljudi i prijatelja oko sebe, ni ne shvaćajući da to nije stvarnost. Ni ne shvaćajući da ti lajkovi, komentari ili prijatelji na društvenim mrežama ne znače apsolutno ništa i da je to zapravo najobičnija obmana i privid sreće i zadovoljstva. Gledajući iz vlastite perspektive, i dan-danas mi je nekako neprirodno upoznavati se s nekim putem društvenih mreža bez da sam prethodno istu tu osobu upoznao u stvarnom životu, no nekako to danas postaje normalno stanje stvari. Malo sam odlutao od same serije, no jednostavno je uz ovu šestodjelnu seriju s epizodama od pola sata koja se proguta brže nego kutija Domaćica, ne razmišljati o svim tim blagodatima, ali i opasnostima koje nudi moderni svijet, svijet koji je današnjim klincima nešto posve normalno, dok se mi nešto stariji ipak sjećamo svijeta i prije Facebooka.

Ova čak i duhovita i zbilja pametna i mudro promišljena serija, može se gledati i kao na parabolu za današnje društvo i sustav u kojem su važni samo uspjeh i novac. I to po mogućnosti što prije i pod svaku cijenu. Svijet u kojem je netko uspješan koliko ima pratitelja na tim jebenim društvenim mrežama i svijet u kojem nema granica i koji pokreće pohlepa. Svijet u kojem ne postoji riječ dosta i dovoljno i svijet u kojem je jedini opstanak moguć uz širenje i povećavanje, ma koliko to na kraju koštalo i premda je u startu jasno da će sve to završiti strmoglavim padom. Činjenica je da ti današnji klinci zasigurno i odrastaju s puno većim teretom očekivanja nego mi nekada jer danas se samo priznaju samo oni najbolji i ljudi jedan na drugoga gledaju ne kao na prijatelje i saveznike, već isključivo kao na konkurenciju. Dobra vijest je što je Netflix naručio i drugu sezonu ove serije tako da ćemo avanture mladih internet - dilera pratiti barem još neko vrijeme.

Recenzija je originalno objavljena na sajtu GamBeeFilmTvKnjiževnost.