Oriol Paulo
Oriol Paulo, Lara Sendim
Spain
Spanish
7.5
7

Ime španskog reditelja Oriola Paula već godinama je sinonim za dobru misteriju. Uvek atraktivna tema manipulisanja kategorijom vremena, mogućnostima menjanja prošlosti i budućnosti, nalazi svoje mesto u njegovom novom ostvarenju „Za vreme oluje“ (Durante la tormenta aka Mirage, 2018). Po napetosti, neizvesnosti i intenzitetu koji vas drže na ivici možda ne prevazilazi internacionalni hit „Nevidljivi svedok“ (Contratiempo, 2016), ali mu je dostojni potomak. Doza fantastike, naznake horora uz napregnutost trilera čine kombinaciju koja garantuje sjajan filmski provod.

Glumačka ekipa uključuje zvezde španske filmske scene – Adrijanu Ugarte, koju smo pored drugih zapaženih ostvarenja imali prilike da gledamo i u Almodovarovoj „Hulijeti“ (Julieta, 2016), zatim Alvara Mortea, čuvenog Profesora iz popularne serije „Kuća od papira“ (La casa de papel, 2017), Havijera Gutjeresa, dobitnika brojnih nagrada, među kojima je i Goja za najboljeg glumca 2018, a u epizodnim rolama slavnu Belen Rueda, kao i Anu Vagener. Ali, tu nije kraj. U jednoj od glavnih uloga našao se i Ćino Darin, argentinski glumac sa karijerom u usponu.

Jedan strašni zločin i tragična smrt dečaka koji ga je otkrio, prepliću se sa životom mlade žene Vere Roj 25 godina kasnije, pod uticajem jake geomagnetske oluje, identične onoj iz noći u kojoj su se događaji odigrali.

Vera Roj (Ugarte) vodi naizgled savršen porodični život, posvećena mužu (Morte) i ćerki. Međutim, za vreme nepogode, porodica otkriva staru kameru i televizor na kome vidi dečaka, nekadašnjeg stanovnika svoje nove kuće, a potom saznaje i njegovu tragičnu sudbinu. Vera će imati priliku da upozori dečaka i spase mu život, ali će je to mnogo koštati. Naime, tim činom ona izaziva promenu u sledu događaja i budi se u drugačijoj stvarnosti gde njena ćerka ne postoji, a muž je ne prepoznaje. Sat otkucava, a Vera očajnički pokušava da pre završetka oluje povrati svoj nekadašnji život. U tome joj pomaže mladi policijski inspektor (Darin) koji jedini nastoji da poveruje u njenu neverovatnu priču.

Da je autor inspiraciju našao u kultnoj trilogiji „Povratak u budućnost“ (Back to the Future 1985-1990), kao što navodi filmska kritika, tvrdnja je koja svakako ima osnova. Prisutna je i poneka paralela sa manje poznatim filmom sa Sandrom Bulok, „Predosećanje“ (Premonition, 2007), u kojem žena pokušava da svojim delovanjem prekroji budućnost i time spase svog nevernog supruga. U scenama, pak, gde TV ekran služi kao portal između dva vremena, po svojoj jezovitosti ne može, a da nas bar unekoliko ne asocira na „Krug“ (The Ring, 2002).

Orijentisanost ka detaljima, na kakvu smo navikli u Paulovim filmovima, prija gledaocu jer svedoči o tome da je kreiranje filma do tančina promišljeno. I ne samo to. Gledaocu se na taj način pruža mogućnost da i sam učestvuje u pronalaženju tragova za razrešenje misterije, a obezbediti aktivno učešće publike kada je reč o ovakvom trileru, svakako je primarni zadatak. Za razliku od ranijih rediteljevih ostvarenja, u ovom se, nažalost, dalo pretpostaviti u kom smeru će se zaplet odmotavati, ali, i pored toga, ipak imamo posla sa jednim zanimljivim narativom.

„Za vreme oluje“ je film koji ćete odgledati u dahu. Željno iščekivanje da se pojavi na Netfliksu se isplatilo. Da li je raspričanost u završnim scenama mogla biti izbegnuta i neki segmenti priče manje predvidivi? Verovatno. No, uprkos nedostacima, radi se o filmu koji će vam pružiti gotovo sve što očekujete od dobrog španskog trilera.

Recenzija je originalno objavljena na sajtu tamarazivankic.com