Courtney Barnett - Tell Me How You Really Feel [2018]

Courtney Barnett
Tell Me How You Really Feel
Milk! / Mom + Pop / 2018
8.0
8

Odličan debi album može biti mač sa dve oštrice za kariejru mladog benda ili muzičara. Na prvom albmu niko od njih ili njega/nje ništa na očekuje. Srazmerno kvalitetu albuma rastu i očekivanja od drugog albuma. 30to godišnja australijska indie rockerka Courntney Barnett bila je upravo u takvoj poziciji. Njen odličan debi album Sometimes I Sit and Think, and Sometimes I Just Sit [2015] lansirao ju je u sam vrh svetske indie scene.

U očekivanju njenog drugog albuma Courtney je načinila jedan veoma dobar potez. Prošle godine objavila je jedan i to odličan zajednički album Lotta Sea Lice sa Kurt Vileom, muzičarem daleko većeg renomea na muzičkoj sceni. Ako želimo da se našalimo, možemo reći da ovaj potez nikako nije mogao biti promašaj. Ako je album dobar, oboje će dobiti pohvale, da je kojim slučajem album ispao loš, krivicu bi se mogla prebaciti na  Kurta Vilea.

Ove godine Courntey Barnett objavila je svog, zvanično drugi album,  Tell Me How You Really Feel, i odmah možemo reći da nije ni malo razočarala svoju publiku.

Album kreće sporom psihodeličnom "Hopefulessness", zvukom koji nije tipičan za ono što je do sada radila. Već od sledeće pesme “City Looks Pretty” Courtney isporučuje ono što se od nje očekuje, blago distrozirane, tople gitarske riffove uz melodične refrene i odličnu ritam sekciju. Na pesmu “Charity” sve ovo je podignuto za jedan stepen više, čineći ovu pesmu potencijalnim hitom na prvo slušanje.”Need a Little Time” malo spušta ritam i unosi malo mračniju i teskobniju atmosferu.

Stihovi  “Men are afraid that women will laugh at them, women are afraid that men will kill them” na refrenu pesme “Nameless, Faceless” su parafraza citata poznate kanadske spisateljice Margaret Atwood, dok Barnett ovom pesmom cilja na sve one ogavne, bezimene trolove i raznorazne “paćenike”  koji nemaju pametnijeg posla od pretnji i maltretiranja žena na internetu i socijalnim mrežama.

Sirova i na momente haotična “I’m Not Your Mother, I’m Not Your Bitch” nosi više nego jasnu poruku, dok “Crippling Self-Doubt And A General Lack Of Confidence” najpoletnija i najmelodičnija pesma na albumu.

Tell Me How You Really Feel karakteriše čistiji i ispeglaniji zvuk nego debi album, ali tako nešto je i očekivano kada se muzičar nađe u poziciji u kojoj je Courtney Barnett. Tell Me How You Really Feel nije tako očaravajući ako njegov prethodnik ali i dalje itekako dovoljno dobar da možemo reći da Courtney Barnett i te kako zaslužuje mesto u samom vrhu indie muzičke scene današnjice.