The Ink Factory, AMC Networks, British Broadcasting Corporation (BBC) / 2018
Chan-wook Park
John le Carré (based on the novel by), Michael Lesslie, Claire Wilson
U.S.A., U.K.
9
9

Oni koji prate ovu stranicu već su odavno mogli zaključiti da mi je Chan-wook Park jedan od najdražih filmaša današnjice i prema ovom Koreancu imam nevjerojatno poštovanje jer autor je to s nevjerojatnom vizijom, talentom i stilom. Za svoj drugi "izlet" na zapad nakon zanimljivog "Stokera", no ni blizu uspješnog kao što su mu bili domaći filmovi, Park je odabrao televiziju i adaptaciju romana "The Little Drummer Girl" poznatog britanskog pisca špijunskih romana Johna le Carréa napisanog još 1983. godine. I ne treba sumnjati da se kombinacija Park - Le Caré pokazala i više nego dobitnom pošto je ova mini-serija od šest epizoda zaista prvoklasan sadržaj. Riječ je o seriji snimljenoj u pomalo staromodnom štihu te izgleda kao da je i rađena koncem 70-ih ili početkom 80-ih, kad se i odvija njena radnja. Naravno da uz taj štih, ugođaj, scenografiju i produkcijski dizajn, treba dodati i Parkov raskošni stil tako da "The Little Drummer Girl" izgleda kao savršena kombinacija modernog i nešto starijeg izričaja i kad je u pitanju strukturiranje priče.

A priča se ovdje odvija 1979. godine i započinje eksplozijom jedne bombe u kući izraelskog diplomata u Zapadnoj Njemačkoj. I to nije prvi ni zadnji Izraelac koji je stradao u sličnom terorističkom napadu za koji su odgovorni Palestinci. Kako bi im stao na kraj, Mosad okuplja posebni istražiteljski tim kojeg predvodi iskusni agent Martin Kurtz (Michael Shannon), nepokolebljivi borac za židovsku stvar, koji je kao dijete preživio Auschwitz. I vrlo brzo uspije njegov tim ući u trag terorističkoj ćeliji za koju je jasno da sprema i nove napade, no kako bi došli do glavnih u toj organizaciji morat će mosadovci pribjeći pomalo ekstremnim metodama. Tako će kao idealnu osobu za infiltriranje među teroriste prepoznati ekscentričnu mladu britansku glumicu Charmian "Charlie" Ross, radikalnu ljevičarku koju su i zapazili jer je obilazila revolucionarne skupove. Tim predvođen Kurtzem uskoro će joj dati ponudu koju ne može odbiti te će Charlie svoj glumački talent dobiti priliku razvijati u nešto drukčijem smjeru no što je mogla i zamisliti.

Iako se priča ovdje na početku odvija pomalo sporo (to zapravo i nije neka novost kad su u pitanju Le Caréova djela), pokazala se "Mala bubnjarica" kao izvrsna serija, prepuna uzbuđenja sa sjajnom glumačkom postavom i kompleksnom pričom o terorizmu koji je očito već dulje vrijeme bio sveprisutan na europskom kontinentu. Gledajući ovu seriju čak sam se zapitao je li Europa uslijed posljednjih godina i situacije s Islamskom državom te njihovim terorističkim prijetnjama zaboravila da je terorizam ovdje, nažalost, nešto posve normalno već gotovo pola stoljeća. Kao da se zaboravilo da su do jučer Londonom, Rimom, Parizom ili Münchenom praktički do jučer odjekivale bombe koje su postavljale unutarnje revolucionarne militarističke organizacije na koje su se potom nadovezali i palestinski teroristi koji su se na taj užasan način odlučili boriti za svoju državu. I rijetko koja serija se problematikom terorizma bavi na ovako dobar i kompleksan način te koja pokušava niti jednu od tih strana prikazati crno ili bijelo.

I baš kao što zapovjednik terorističke organizacije ovdje kaže - teror je veliki teatar i ogromna pozornica za skretanje pozornosti svijeta na njihove ciljeve, tako je i strukturirana priča serije. Naizgled naivna djevojka uvučena je u zbivanja koja nadmašuju njezinu dojučerašnju percepciju, a ona će morati postati najvažniji kotačić u mehanizmu bez kojeg se napadi neće moći zaustaviti. Zanimljivo je kako se radnja serije odvija praktički na cijelom europskom kontinentu - od Njemačke i Engleske preko Grčke i Francuske, malo seli i na Bliski istok, a jednim manjim dijelom i u tadašnjoj Jugoslaviji. Oni koji vole gotovo pa "školske" špijunske filmove i serije s "Malom bubnjaricom" ni u kojem slučaju ne mogu promašiti jer ovo je najbolji sadržaj o toj tematici u dugo vremena, kojem je prepoznatljivi Parkov autorski pečat samo dodatni bonus.