Gustav Möller
Gustav Möller (screenplay), Emil Nygaard Albertsen (screenplay)
Denmark
Danish
7.7
8

Ponekad se pojave filmovi koji su zaista odlični, ali nisu visokobudžetni blokbasteri sa širokom distribucijom, niti manji nezavisni filmovi za koje publika čuje kada krene marketinška kampanja za nominacije za nagrade. Jedan od takvih je i The Guilty, mali film koji se na originalni i zanimljiv način bavi velikim temama, pa ga možete preporučiti poznanicima kada vas pitaju da li ste gledali nešto dobro. Ovo je jedan od onih filmova koji zbog svog kvaliteta lako mogu steći kultni status.

The Guilty (u originalu Den Skyldige) je danski film, koji je snimljen u jednoj prostoriji i sa samo jednim likom. Iako ovakvi eksperimenti mogu češće da podbace nego da uspeju, The Guilty ima zanimljivu i napetu priču koja drži pažnju tokom celog trajanja. Nalik ovogodišnjem filmu Searching, koji je zapravo detektivska priča ispričana kroz društvene mreže i upotrebu Interneta, i The Guilty je krimi misterija koju pratimo u realnom vremenu dok glavni lik pokušava da je reši kroz telefonski razgovor.

Glavni odnosno jedini lik u filmu jeste policajac Asger Holm, koji radi u telefonskoj centrali i odgovara na pozive ljudi koji zovu policiju. Shvatamo da je ovo neka vrsta kazne za njega jer mu predstoji suđenje, ali detalje o tome šta se zaista dogodilo dobijamo tek kasnije. Asger je eksplozivna osoba, pomalo gruba u kontaktu sa ljudima, i ostale kolege iz centrale ga ne vole i ne komuniciraju sa njim. U prvih par scena vidimo tipične pozive – ljudi koji su doživeli saobraćajne nesreće, pijanci i narkomani, i slično, ali onda jedan poziv menja sve.

Asgeru se javlja žena, koja priča sa njim kao da je dete, i on u početku misli da se radi o nekoj šali. Ipak, on ubrzo shvata da je žena kidnapovana i da je jedini način na koji je mogla da pozove policiju taj ako se pretvara da razgovara sa svojom ćerkom. Asger je ubeđuje da ostane na vezi i da mu kroz šifre da što je više moguće podataka. Film je pun preokreta koji su izvedeni na dobar način, i ni u jednom momentu nije dosadan. Jakob Cedergren kao glavni lik nosi ceo film i odličan je u tome. The Guilty je danski kandidat za najbolji strani film na predstojećoj dodeli Oskara, i pokazuje da za odličan film ne treba veliki budžet, već samo originalna ideja i dobri glumci.

Recenzija je originalno objavljena na blogu Knjige, Filmovi, Serije.