The Blues Against Youth – Apprentice [2016]

The Blues Against Youth
Apprentice
Beast Records / 2016
8.0
8

Iako je primitivni blues i alternativni country nešto što se tradicionalno vezuje za Ameriku i deltu Mississipija, jedan čovek na obali Tibra, u srcu današnje Italije, sam svira gitaru, bas bubanj, kontra činele, peva i zviždi na tragu Lightnin Hopkinsa, Hanka Williamsa, Guya Clarka i recimo Steve Younga. Gianni TBAY je jedan od onih osobenjaka koji su rešeni da sami konstruišu svoj muzički univerzum, čiji eventualni uspeh ili neuspeh baziraju na sopstvenoj energiji i entuzijazmu. Do 2016. godine on je snimio nekoliko solo EPja, zajedničke 7“ sa bendovima The Ribeye Brothers i The Cyborgs, kao i dva LPja, Pure At Heart Blues iz 2012. i Traped In The Country iz 2013.godine. Pored ovih izdanja, nastupao je uživo sa izvođačima kao što su Bob Log III, Urban Junior, The Cyborgs, The Jackets, Reverse Cowgirls, King Automatic, The Big Sound of Country Music, Wasted Pido, Movie Star Junkies i O Lendario Chucrobillyman.

Na svom trećem albumu Gianni TBAY zadržava živi vajb koji je doveo do savršenstva na prethodnim izdanjima, ali je zvuk primetno „čistiji“. Takođe, pesme su kompleksnije i ambicioznije, tako da Apprentice u celini demonstrira rešenost jednog čoveka da nastavi dalje, kao i da svoju viziju razvija. Gostovanje Andrea Crucianija sa usnom harmonikom na "Barbed Times" i "Somebody Settles Down" razbija inače akustičnu strukturu. Jedan od bitnijih elemenata LPja je i Giannijevo zviždanje melodija, što je jedna od zaboravljenih veština u rock n rollu. Tempo na ploči varira od lamenta „Wish Pile Blues“ do stompa „Boundless“, a specijalna poslastica je obrada Hank Williamsove „Lonsome Whistle Blow“. Pesma koja se izdvaja je „Medium Size Star Bound“ koja se našla i na kompilaciji Death Roots Syndicate: Volume VII. Ovo odlično izdanje zatvara sedmominutna „Apprentice“, na kojoj spoj tradicionalnog i savremenog pristupa najočigledniji, verovatno zbog upliva električne organe.

Apprentice je idealno mesto za upoznavanje sa ovim umetnikom, dok nova i stara izdanja Gianni TBAYa možete potražiti na The Blues Against Youth bandcamp strani. Novitet je duo koji oformio sa Joostom Dijkemom pod imenom Lost Heydays, čiji se snimci tek očekuju.