The Expanse [2018]

The Expanse
Sezona 3
SyFy / 2018
8.0
8

The Expanse je tokom prethodne dve sezone veoma visoko podigla granicu kvaliteta, ne samo kada je u pitanju žanr naučne fantastike, već drame, misterije i akcije.  Dobrim delom treba zahvaliti veoma dobrim romanima iz “The Expanse” serijala, Jamesa SA Coreya, pesudonima iza koga stoje dvojica pisaca, Ty Franck i Daniel Abraham.

The Expanse je vratila nauku u naučnu fantastiku. U ovoj seriji, pa i romanima nećete naći nikakve laserske topove, pištolje, svetlosne sablje, veštačke gravitacije ili magične svemirske motore koji lagano prelaze ogromna svemirska rastojanja za tren oka. Gotovo sve u ovoj tv seriji ima validno naučno objašnjenje, osim naravno postojanje protomolekula, ali svemir je ogroman i u njemu sigurno postoji bezbroj raznih tajni koje naš um čak i da vidi ne bi razumeo.

Sama radnja je ponekad i delovala sporo, ali je veoma postepeno gradila tenziju, dok je scenario detaljno objašnjavao postupke i emotivna i psihološka stanja glavnih likova, što je glumačka ekipa propratila odličnom glumom. Svet The Expanse romana, sa svim osobenostima tri postojeće frankcije, međusobnim razlikama i delikatnom politikom je veoma kompleksan, što je u romanima lakše dočarati nego na ekranu, i to još jedan od aspekata koji je ekipa ove tv serije odlično odradila. Tako da je pomalo neočekivano stigla vest da će ovo biti poslednja sezona ove tv serije, bar u produkciji Sy Fy kanala

Sama tv serija ima veliki broj fanova i gledaoca, tako da to nikada nije bio razlog otkazivanja, već je Sy Fy bio nezadovoljan ugovorom u kome je imao prava samo za prvo emitovanje preko svog kanala.  Kvalitet The Expanse je neosporan tako da je manje više bilo samo pitanje vremena kada će neka od velikih kuća ili tv mreža uskočiti i dobiti ovakav poklon, što je Amazon i uradio, tako da ćemo četvrtu sezonu imati prilike da gledamo od sledeće godine upravo preko te mreže.