Cardinal Releasing, Beside Bowie / 2017
Jon Brewer
Scott Rowley
UK
8
8

Nekadašnji menadžer Davida Bowiea Jon Brewer, koji se nakon epizode u glazbenom biznisu prebacio u filmske vode, donosi zanimljiv dokumentarac o Micku Ronsonu. Talentiranom gitaristu koji je znatno utjecao na Bowiev zvuk na početku karijere, ali i kompozitoru, producentu i aranžeru koji je surađivao s brojnim poznatim glazbenicima. Unatoč tome što ga svi redom ističu kao genijalca koji je zapravo najviše doprinijeo da Bowie postane rock zvijezda, zapravo nikada nije bio prepoznat onako kako je zaslužio i umro je sa 40 i nešto godina u priličnoj bijedi. Kao što je obično slučaj u glazbenim dokumentarcima, mogu se ovdje saznati i brojne pikanterije i zanimljivosti iz tog iznimno zanimljivog vremena. U filmu ponajviše kroz intervjue s brojnim poznatim glazbenicima, među kojima i sam Ronson kroz arhivske snimke te Bowie kao narator, saznajemo o počecima karijere ovog iznimno talentiranog glazbenog kameleona uz kojeg je nekoliko godina stasao i junak ovog filma, Ronson. Ima tu i puno arhivskih snimki s koncerata Bowiea i ostalih glazbenika s kojima je surađivao Ronson, ali i dosta zanimljivih crtica iz života Londona s kraja 60-ih i početka 70-ih, kad je zapravo i započela ta cijela glam-rock faza, kojoj je upravo Bowie bio prvoborac.

Nakon što je karijeru započeo u rock-bendu iz rodnog Hulla, Ronson je preselio u London, a samo nekoliko sati nakon što je upoznao Bowiea, već je odradio prvi nastup s njim. Uskoro je postao integralni član pratećeg benda Ziggyja Stardusta, odnosno Spiders from Mars te je sudjelovao u stvaranju nekih od najvećih Bowievih hitova karijere. No, nakon što su odradili prvu američku turneju, koja je zapravo Bowiea lansirala u zvijezde, došlo je do svađe oko podjele novca i Bowie je vrlo brzo rasformirao prateći bend. Nestao je Ziggy Stardust, nestadoše s njim i Pauci s Marsa, a od tog razlaza nesretni Ronson nikada se nije uspio oporaviti i unatoč tome što je sljedećih dvadesetak godina radio štošta, nikada nije uspio ostvariti značajniji proboj i postati zvijezda poput Bowiea. U filmu se pojavljuju i brojne druge poznate face kao što su Lou Reed (arhivske snimke), prva Bowieva žena Angie i mnogi, mnogi drugi.