Godless
Netflix / 2017
Scott Frank
Scott Frank
9.0
9

Western je sredinom prošlog veka bio jedan od dominantnih filmskih žanrova. Uz vanvremenske filmske legende poput Johna Waynea, Gary Coopera, James Stewarta, Clinta Eastwooda ili režisere Johna Hustona, Sergia Leonea stvorena je pomalo romantična sliku o divljem zapadu i uopšte o tom periodu američke istorije.

Popularnost ovog žanra posle godina stagnacije ponovo je porasla izvanrednim filmom “UnforgivenClinta Eastwooda, koji je ponudio sliku jednog varvarskog i brutalnog svetakakav divlji zapad i jeste bio. Tokom poslednje dve decenije bilo je znatno više filmskih ostvarenja sa western tematikom, dok je pravi western na malim ekranima prilično redak, ali ipak je bilo izvanrednih ostvarenja poput  “Deadwood” i “Hell on Wheels”. Naravno možemo spomenuti i neo western tv serije poput “Justified”, “ Longmire” ili naučno fantastične “Westworld”, koje su ipak smeštene u sadašnjem ili budućem svetu.

Iza najnovije fantasične western avanture stoji Scott Frank, i kao scenarista i kao reditelj. Franku svom rezimeu ima scenarije za filmove “Logan”, “The Wolverine” , “Minority Report”, “Get Shorty”, dok je pored scenarija režirao i filmove “A Walk Among The Tombstones”  i “The Lookout”.

Godless” vas ščepa od prve, veoma upečatljive scene, gradića na divljem zapadu obavijenog dimom kroz koji se probijaju siluete nosioca zakona koji ostanu skameni od užasa pred scenama zverskog zločina poznatog odmetnika Franka Griffina ( Jeff Daniels) i njegove bande. Od tog trenutka, kroz sedam epizoda priča koju gledate deluje vam kao sporogoreći fitilj za koji znate da na kraju nosi ogromnu eksploziju.