20th Century Fox / 2017
Matthew Vaughn
Matthew Vaughn, Jane Goldman
UK / USA
4.0
4

Kingsman: The Sectret Service bio je prijatno iznenađenje, nenametljiv humor i duhovitost, veoma dobro izbalansirana količina pa i dužina akcionih scena, dobra gluma, pristojan scenario. Sve u svemu jedan veoma zabavan film, potpuno u duhu najboljih ranih filmova o Jamesu Bondu ili dva već zaboravljena ali veoma zabavna filma o super špijunu Dereku Flintu sa Jamesom Coburnom u glavnoj ulozi.

Kingsmen: The Golden Circle je upravo u svemu dijametralno suprotan od prvog i to se da primetiti već od prvi momenata filma pa sve do samog kraja. Sam tok filma na samom početku deluje previše nabacano i isprekidan kratkim i neubedljivim scenama čiji jedini cilj da bude neka vrsta spone sa prvim filmom, ali je sve to izvedeno na prilično jeftin način. Sam film i na dalje prepun je jeftinih klišea koji sami po sebi, i ne moraju da budu loši momenti, ako budu iskorišteni na inteligentan način, što u ovom filmu nije slušaj i baš ni jednoj sceni.

Čak i one veoma retke duhovite scene, deluju ne samo poptuno van konteksta već deluju kao da su u potpuno pogrešnom filmu.  Akcione scene su veoma dobro i kvalitetno urađene , ali stvoriti kvalitetne secijlane efekte više i nije nikakav problem, posebno film sa visokim budžetom, i to ovom filmu ne može da se uračuna kao pozitivna stavka. Sa druge strane i pored vizulenog kvaliteta, akcione scene su često nepotrebno preduge i previše akcenta je stavljeno upravo na specijalne efekte, tako da ubrzo postaju poprilično dosadne.

Scenario je u ovom filmu potpuni promašaj, prepun je nedoslednosti koje ostavljaju prilične rupe u samoj priči, jeftinih herojsko patriotskih momenata, kao i u najgorem smislu, urnebesnih naučno tehnoloških rešenja za određene novotarije, poput one koja je Harryja Harta (Colin Firth) održala u životu, a koji bi i najlakoverniji fan naučne fantastike veoma teško progutao.  Matthew Vaughn je potpisan kao režiser ali i jedan od scenarista oba Kingsmana, tako da je pomalo čudna razlika u kvalitetu scenarija ova dva filma,  posebno kada se podsetimo da on nije početnik i iza sebe ima hitove poput filmova iz X-Man serijala, Kick-Ass i Stardust.

Ni odlična glumačka ekipa nije mnogo pomogla ovom filmu, ruku na srce nije joj ostavljeno ni mnogo prostora. Pored Tarona Egertona, Marka Stronga i Colina Firtha sada imamo i Julianne Moore, Halle Barry, Michaela Gambona, Jeffa Bridgesa i nesrećnog Eltona Johna čiju ulogu je bilo posebno neprijatno gledati.

Možemo pomisliti da je prvi film postavio previsoko lestvicu kvaliteta, ali to nije slučaj. Prvi deo je bio pristojan, zabavan film, koji je ispao znatno kvalitetniji nego što su mnogi očekivali. Drugi deo je trebao biti vizuelno raskošniji u čemu su verovatno i uspeli ali na uštrb svih drugih elemenata. jedino gde su prilično jednaki jesu živopisni negativci, čija se zlikovačka agenda kreće po veoma sivoj zoni, tako da, bar autor ovog teksta je imao problema da se ne složi sa ciljem njihovog zlikovačkog plana, koji bi mogao da se okarakteriše kao nužno zlo za opšte dobro.

Priča koju nam je doneo Kingsmen: The Golden Circle mogao bih uporediti sa onom koju je ovog leta doneo recimo “Transformers: The Last Knight” ili  “Baywatch” koji za razliku od Kingsmana, nije bilo toliko naporno gledati, delom što od takvog filma i očekujete da bude aposlutno tupav a delom zbog Alexandre Daddario, koja svaki film čini prijatnijim za gledanje. Da je Zach Effron umesto Tarona Egertona a Mark Wahleberg umesto Colina Firtha, Kingsmen: The Golden Circle bi možda i bio podnošljiv film, ali nisu zato je i bilo veoma mučno gledati glumca poput Firtha, Stronga i Bridgesa u ovakvoj papazjaniji, čije je pravo glumačko umeće verovatno došlo do izražaja tek tokom promocije filma i tokom mnogobrojnih intervjua kada su morali sa osmehom i oduševljenjem da govore o svom najnovijem filmu. Ostaje nam da sa velikim nestrpljenjem očekujemo i sledeći nastavak, ko zna možda nas autori ovog filma iznenade i uspeju da naprave još gori film od ovog.