Grant Lee Phillips - The Narrows [2016]

Grant Lee Phillips
The Narrows
Yep Roc Records; 2016
8.3
8

Granl Lee  Buffallo su bili jedan od bendova koji uprkos svom kvalitetu nikada nisu dobili zasluženu pažnju medija i publike. Njihov prvi album „Fuzzy“ (1999), fuzija alternativnog roka i amerikane je pravo remek delo.

U svojoj karijeri su objavlili još 3 albuma. Nakon njihovog raspada, frontmen  benda Grant Lee Phillips nastavio je svoju solo karijeru i do sada je objavio osam albuma u kojima se šetao kroz folk, amerikanu i alternativni rok. Njegov poslednji albuma „The Narrows“ je nastavak njegovog istraživanja svojih kako muzičkih tako i istorijskih korena kroz folk i amerikanu.

Na ovom albumu kao i na svim prethodnim uključujući i albume Grant Lee Buffalo, njegov jedinstveni tenor je i dalje znak prepoznavanja njegove muzike. Njegov vokal se na svakom njegovom albumu i u svakom žanru muzike u kojem se Phillips oprobavao pokazao kao savršeni instrument. Ako uz to dodate njegov nepogrešiv osećaj za melodiju i aranžmane jasno zašto Phillips iza sebe ima veliku grupu veoma vernih fanova koji su zadovoljni dok god  mogu da slušaju njegov vokal i muziku ma šta god on svirao.

Stvaranje ovog albuma obeležilo je i njegova selidba iz Los Anđelesa u Nešvil. Na albumu se oseća dosta uticaja nove sredine na njegovu muziku, kako u produkciji kao na gorkoslatkoj country „Tennessee Rain“ ili u honky tonk „Rollin Pin“, tako i u muzičkim aranžmanima koji su obogaćeni bendžom i fantastičnom pedal steel gitarom. Za sve one koje su voleli Grant Lee Buffalo tu je odlična „Loaded Gun“ zvuči kao da je izašla sa albuma „Fuzzy“.

Phillipsovi stihovi su inspirisani sećanjima na  detinjstvo, njegovim životom i pejzažima Kalifornije ali i istoriskim nasleđem koje nosi njegovo poreklo. Phillips je po majci pripadnik plemena Creek, i direktan potomak onih koji su bili deo „Puta suza“, jednog od najbrutalnijih zločina počinjenih nad pripadnicima indijanske nacionalnosti od strane vlade SAD, dok je po ocu vodi poreklo od Blackfoot i Cherokee nacija.

Slušati njegov vokal i u opšte njegovu muziku je uvek veliko zadovoljstvo sve jedno da li je to sa Grant Lee Buffalo ili solo. „The Narrows“  je prožet toplinom i spokojem, muzika koja dolazi direktno iz srca umetnika i jedan od njegovih najboljih albuma, obavezan sa svakog ljubitelja Grant Lee Buffalo. A koji do sada nisu slušali ovog muzičara, dajte mu šansu,  može vas veoma prijatno iznenaditi.