UNKLE
Psyence Fiction
Mo'Wax
8.0
8

Osnivač muzičke kuće Mo Wax records, James Lavelle i DJ Shadow su imena koja stoje iza projekta UNKLE, nastalog negde 1994. godine, a ovo je njihov prvi album.

Nakon albuma DJ Shadow-a koji je promenio muzičku scenu, "Endtroducing...." iz 1997. godine, nestrpljivo sam, kao i većina ljubitelja tog novog zvuka, iščekivao izlazak njihove prve zajedničke kreacije. Lavelle je tada bio poznat po remiksovanju traka za imena poput Beck, The Verve, Radiohead. Sam album je najavljivao i gostovanja Thom York-a iz sastava Radiohead, Richard Ashcroft-a iz The Verve kao i Mike D-a iz Beastie Boys.

DJ Shadow je zaslužan za skoro kompletan aranžman i interpretacije na albumu dok je Lavelle tu u kombinaciji kao ko-producent. Psyence Fiction nije (kako su mnogi očekivali) eksplodirao kao supernova sa emisijom već afirmisanih zvezda u najavi. On je kombinacija hip-hop eksperimentisanja, rock n roll influenci, tvrdih bitova i brejkova. Daleko od toga da je album osrednji. Naprotiv. Smenjuju se različite teme koje kao da su iz nekog filma, od hip-hop stilova sa nezaobilaznim "scratch" sekvencama koje izvodi DJ Shadow, preko tipično engleskih vokala Richarda Ashcrofta u numeri "Lonely Soul" koji nežno dobuju po drum n bass matrici u dužini od čitavih devet minuta. Numera "Unreal" je zapravo instrumentalna verzija pesme "Be There" sa Ian Brown-om koja je izašla godinu dana kasnije kao singl. Numera "Rabbit In Your Headlights" lagano privodi priču senzitivnom kraju. Thom Yorke tiho peva svoje stihove preko klavirskog sola i skoro neprimetnog ritma u pozadini sve dok tutnjava, koja se lagano pojačava ne preraste u nešto poput oluje ispod aviona u visokom letu.

Psyence Fiction je, kao prvi zajednički album DJ Shadow & James Lavelle, pokazao šta sve ovaj dvojac može da pruži na polju obrade različitih tema i koliku dubinu njihovih performansi možemo očekivati u budućnosti. Njihovo prvo, pravo predstavljanje širokom auditorijumu vredi pomenuti kao bitan momenat svojevrsnog miksa više stilova, nešto što je sam Shadow već uveliko krenuo da promoviše a što će UNKLE nastaviti nesmanjenom žestinom. Saradnja koja je trajala skoro 20 godina nakon Psyence Fiction.