Yuck - Stranger Things [2016]

Yuck
Stranger Things
Mame Records;2016.
7.0
7

Negde posle objavljivanja njihovog prvog albuma Yuck, ovaj londonski bend je ostao bez svog pevača i glavnog tekstopisca Daniela Blumberga. Sve je tada palo na pleća Maxa Blooma, a očekivanja nisu bila mala, posebno posle prilično dobrog prvog albuma. Većina bendova, u ovakvoj situaciji bi prestala da postoji, međutim Yuck su objavili svoj treći album Stranger Things.

Prvi album, koji se zove isto kao i bend Yuck, objavili su 2011. godine. Iako se ne može reći da je muzika nešto posebno originalna, ipak je bila odličan spoj distorziranih melanholičnih gitara, mladalačke energije, besa i iskrenosti, i za sve ljubitelje zvuka Dinosaur JR, Smashing Pumpkins ili Pixies, bila je to muzika koja je pored nostalgije nudila i dovoljno iskrene energije i dovoljno autentilčnosti,  da ne bi bila okrakterisana kao čisto kopiranje gore pomenutih bendova.

Drugi album Glow & Behold, objavili su 2013. godine. Nedostatak Daniela Blumberga je bio primetan na ovom albumu, koji se, iako slabiji od svog prethodnika, ne može nazvati lošim već samo osrednjim. Treči album Stranger Things je svakako korak napred za bend. Ovo nije album koji će vas uhvatiti na prvo slušanje, možda ni drugo. Meni je trebalo malo više preslušavanja, da bi melodije zaživele. Ipak posle svakog novog preslušavanja, imao sam utisak da bi albumu trebalo dati još šansi.

Album otvara distorzirana „Hold Me Closer“. Glas Maxa Blooma je natopljen distozijama, i jasno je da da Bloom veoma dobro ume da ih spoji sa pop melodijama.  Tako je i na ostalim pesmama bilo da su gitarske rock stvari kao „Cannonball“ ili malo drugačije, sporije kao „Like a Moth“.

Naslovna „Stranger Things“ otkriva uticaje Teenage Fun Cluba i Big Stara. U „As I Walk Away“ vodeći vokal je basistkinja Mariko Doi, i ovo je jedna od najboljih pesama na albumu. Bilo bi veoma zanimljivo ako bi Mariko Doi dobila više mesta kao glavni vokal na sledećima albumima. „Heart in Motion“ je prvi singl sa Stranger Things, i ima potencijale za najveći hit sa ovog albuma. Distorzirane, melodične gitare Edwarda Hayesa , uz odličnu pratnju na bubnjevima Jonathana Rogoffa, mogu stajati ravnopravno sa najboljim pesmama sa njihovog prvog albuma.

Yuck su sa albumom Stranger Things dokazali da ne morate da budete po svaku cenu inovativni da biste snimili pristojan album. Max Bloom je dokazao da u potpunosti može da zameni Daniela Blumberga.  Album je rađen sa veoma malim budžetom i gotovo u  kućnim uslovima, i sami su i producirali album. Bloom je izjavio: „Ovaj album predstavlja sve što smo imali i sve što imamo, i kreiran je u potpunosti onako kako smo želeli“.  Ako volite zvuk Dinosaur JR, Pixies, Lemonheads, Pavement, Teenage Fun Club, i osećate nostalgiju za tim vremenom, sve su šanse da će vam se dopasti ovaj album. Ne verujem da će vas oboriri s nogu, ali verovatno će vas zabaviti. I pored svih ovih poređenja sa drugim muzičarima i bendovima, Yuck svoju muziku izvode sa dovoljno samopouzdanja da bi u potpunosti zvučala kao samo njihova. Stranger Things je pristojan album, i dokazuje da su Yuck spremni za još jedan korak napred. Da li će to uraditi videćemo na njihovom sledečem albumu, ako ga bude bilo.