Widowspeak - Plum [2020]

Widowspeak
Plum
Captured Tracks / 2020
8.6
8

Bruklinski bend Widowspeak postoji već jednu deceniju. Ove godine objavili su svoj peti album „Plum“ kao i prethodnih četiri i ovaj za izdavačku kuću Captured Tracks. Okosnicu benda od početka čini duet Molly Hamilton (ritam giara i vokal) i Robert Earl Thomas (gitara).  Prvih par albuma su uglavnom u celosti bili deo ovog dvojca,a od veoma dobrog prethodnog albuma „Expect the Best“ i preostala dva člana James Jano (bubanj) i Willy Muse (bas) učestvuju u procesu snimanja albuma.

Pa ipak, u samom jezgru muzike ovog benda i dalje je dinamika i hemija dueta Hamilton – Thomas, u mnogome nalik  na partnerstvo Hope Sandoval i Davida Robecka iz benda Mazzy Star, sa čijom muzikom ne možete a ne povući paralelu kada slušate Widowspeak.

Ipak, uopšte nije fer prema samom bendu Widowspeak sagledavati muziku ovog benda iz ugla upoređivanja sa Mazzy Star.  Zavodljivo očaravajuči sanjivi vokal Hamiltonove uspeva da, koliko toliko, svim fanovima Mazzy  Star utoli žudnju za čarobnim vokalom Hope Sandoval (mada je po mom ličnom mišljenu to nemoguće), posebno što je nakon prerane smrti genijanog Davida Robecka, gotovo sigurno je stavljena tačka na Mazzy Star, a sama Hope Sandoval sa svojim drugim projektom Hope Sandoval & the Warm Inventions ne spada baš u plodnije umetnike.

Widowspeak su tokom prethodne decenije svojim radom, kreativnošću i veoma dobrim albumima uspeli da kreiraju svoj prepoznatljiv zvuk, u kome se mogu prepoznati uticaji pop/rock psihodelije 60ih, dream pop-a 90ih, i na poslednja dva albuma u manjoj meri amerikane i folka, uz uvek prisutnu maglovito mističnu atmosferu pacifičkog severozapada odakle je Hamiltonova poreklom.