The Mandalorian [2019]

The Mandalorian
Disney + / 2019
Jon Favreau, George Lucas, Rick Famuyiwa
9.8
10

Bilo je samo pitanje vremena kada će tv serija dostići kvalitet filmova, pa čak i preteći. Za prethodnu, 2019.godine možemo reći da su tv serije po kvalitetu ali i kvantitetu produkije, ako ne prestigle filmsku produkciju, ono stale bar rame uz rame sa njom. Nekada su  tv serije postojale kao vrsta jeftinije zabave , koja je tu da popuni vreme tokom radnih dana i između odlaska u bioskope. Od početka ovog milenijuma, a posebno u poslednjoj deceniji sve se promenilo.

Produkcijske kuće i tv mreže izdvajaju znatno više novca za kvalitetniju produkciju i glumačku ekipu. Popularni streaming servisi su uveliko doprineli tome. Mnogi ljubitelji sedme umetnosti na te servise, posebno Netflix, Amazon Prime i slične, gledaju kao na abominacije koje uništavaju pomenutu granu umetnosti. U polemiku da li ovakav stav ima uporište u realnosti, ne želim da ulazim, ali je sasvim evidento da su upravo ovi streaming servisi kao i pojedine tv mreže, svojim pristupom proizvodnje igranog tv programa u mnogome doprinele trenutnom odnosu snaga između tv i bioskopskih ostvarenja.

Pred kraj prošle godine bili smo svedoci trenutka kada jedna tv serija smeštena u Star Wars univerzum, svojim kvalitetom, ali i nepodeljenom, veoma visokom ocenom i publike i kritike, postala po mnogima, najbolje igrano ostvarenje ovog univerzuma još od 1980.godine i filma „Star Wars: The Empire Strikes Back“. Prethodne dve decenije već je bilo veoma dobrih tv serija iz ovog sveta poput „Star Wars: The Clone Wars“ i „Star Wars: Rebelion“ ali oba ova ostvarenja bile su animirane tv serije.

The Mandalorian“ je prvo igrano ostvarenje iz ovog univerzuma i potpuno je prevazišlo sva moja očekivanja, koja ruku na srce, poučen svim ovim filmovima koje smo imali prilike da gledamo poslednjih godina, i nije bilo previše visoko.

Šta je možda i najvažniji činioc ovakvog uspeha ove tv serije? Disney je po prvi put, od kad je preuzeo franšizu, postavio pravog čoveka na čelo projekta i dao mu slobodu da radi onako kako misli da treba. Jon Favreu je u poslednje dve decenije veoma odličnim ostvrenjima, u kojima je bio u raznim ulogama, od scenariste, glumca, režije pa do izvršnog producenta postavio sebe u sam vrh holivudske produkcije.

Iza njega us filmovi poput „Iron Man“ i „Iron Man 2“ koje je režirao, zatim gomile filmova u kojima je glumio, do upravo ove tv serije, koja je do sada vrhunac njegove karijere.  Za „The Mandalorian“ slobodno možemo reći da je u potpunosti njegovo delo. On je glavni kreator, scenarista i izvršni producent. Sve što vam se dopalo ili nije dopalo u ovoj tv serije njegovo je delo. Sudeći po reakcijama i publike i kritike, bilo je daleko više pozitivnih nego negativnih utisaka..