Cyborg
Belle and Sebastian
How To Solve Our Human Problems
Matador / 2018
8.3
8

Da na svetu postoje super heroji sa specijalnim moćima Stuart Murdock bi bio među njima a njegova moć bilo bi stvaranje savršene melodije. Ali, dok super heroji sa svim svojim darovima imaju mesto samo u stripovima i filmovima, Stuart Murdock i Belle and Sebastian postoje i stvaraju već više od dvadeset godina savršenu muziku. Njihovo najnovije izdanje “How to Solve Our Human Problems” publici je prezentovano kroz tri EPja koji su izlazili krajem prošle i početkom ove godine. Sva tri EPja su prošlog meseca objavljena i kao jedan album na kome je 15 pesama.

Belle and Sebastian su još na početku svoje karijere, tokom 1997.godine,  između albuma “If You Feeling Sinister” (1996) i “The Boy With an Arab Strap” (1998), objavili seriju od tri Epja i po rečima Stuarta Murdocka želeli su da ponovo malo razmrdaju ustaljenu praksu objavljivanja muzike u vidu jedno albuma.

Svaki od prethodnih devet albuma Belle and Sebastian je kolekcija dobrih pesma. Ono što pravi razliku među albumima je broj  veoma dobrih, odličnih ili izvanrednih pesama na svakom pojedinačno, kojima je bend sebi obezbedio mesto u muzičkoj večnosti. Mnogo je pop pesama koje mogu da vas kupe odmah na početku, a glavna razlika između onih koje poseduju pravi, vanvremenski kvalitet i onih koje su samo previše sašećerene je što u ovim prvima uživate godinama i znate da ćete uživate do kraja života, a od ove druge su kao kada se prejedete šampite pa vam je muka samo kad je vidite ili u slučaju pesama čujete.

Prvi deo albuma, onaj koji pripada pesmama sa prvog  EPju je poput odjeka njihovog prethodnog albuma ”Girl in the Peacetime Want to Dance”. Album otvara “Sweet Dew Lee” je pop pesma koja je koktel zvuka sa početka njihove karijere i disco pop elemenata prisutnog u pojednim pesmama albuma. Savršeno aranžirana  “We Were Beautiful”, sa odličnim duvačkim deonicama i melodijskom linijom na steel gitari ,  spada u grupu onih odličnih pesama koje Belle and Sebastian imaju u svojoj kolekciji.

Centralni deo albuma, su pesme sa drugog EPja ujednačene su po stilu, tako da više odaju utisak mini albuma od druga dva EPja. “Show me the Sun” i “The Same Star” su onaj tip pesama kojima je potrebno vreme i slušanje kako bi shvatili koliko su dobre.  Pesma “I’ll Be Your Pilot“, je  ljubavi oca prema sinu koju Murdock je posvetio svom malom sinu emotivni je klimaks ne samo ovog EPja već i celog albuma.

Treći EP je žanrovski raznolik „Poor Boy“ koja otvara treći EP nas opet vodi u disco pop vode. „Everything is Now (Part Two)“ je nastavak instrumentala koji je zatvorio prvi EP, samo ovog puta sa Murdockovim vokalom. „To Many Tears“ je prepoznatljivi barokni pop ovog benda u kome se smenjuju vokali Sturata Murdocka i Sarah Martin, „There is Everlasting Song“ je akustična balada sa folk prizvukom.

How To Solve Our Human Problems“ predstavlja kolekciju 15 pre svega dobrih pesama koje ostavljaju utisak svojevrsne retospektive karijere ovog benda. U kojoj god fazi svoje karijere bili, ono što je uvek oslikavalo muziku Belle and Sebastian upravo su bile prelepe melodije, savršeni,  bogati aranžmani i inteligentni stihovi. „How To Solve Our Human Problems“ se po tome ne razlikuje.