Big Thief - Masterpiece [2016]

Big Thief
Masterpiece
Saddle Creek Records;2016
8.5
8

Može delovati arogantno da svoj debi album nazovete „Masterpiece“, kao što je to učinio bruklinski kvartet Big Thief. Objavljen je još proleća, i dopao mi se odmah na prvo slušanje, ali trebalo je nekoliko meseci da bi od jednog veoma pristojnog albuma, postao jedan od najboljih koje sam imao prilike da preslušam ove godine. Frontwoman ovog benda Adrianne Lenker iza sebe već ima solo album, na kome je preovladavala akustična folk muzika. Poslednjih par godina njen muzički ali i životni partner je gitarista Buck Meek i njih dvoje čine glavni autorski deo iza ovog albuma. Nakon godina provedenih zajedno na putu, na kome su nastupali na najneverovatnijim mestima kao što su razni podrumi, stare birtije pa čak i preuređene štale,  zajedno su objavili dva albuma jednostano nazvanih „A-Sides“ i „B-Sides“. Kao Big Thief nastupju od 2014.godine i u bendu su još i Max Oleartchik na bas gitari i James Krivchenia na bubnjevima.

Ono što karakteriše“Masterpiece“ je odličan balans između ritmički snažnijih momenata i onih sporijih, natopljenih melanholijom, kao i balansa među raznim žanrovima od amerikane preko lo-fi, do indie folka i rocka. Album otvara „Little Arrow“, akustična i obojena delikatnim vokalom Lenkerove, tipična za njen solo period. Naslovna „Masterpiece“ nije daleko od svog naziva. Gitarska midtempo balada koja svojim odličnom melodičnom progesijom akorda odiše šarmom 90ih. Ovo je pesma koja vam se dopadne na prvo slušanje ali potrebno je vremena da vam otkrije sve detalje. „Vegas“ neodoljivo podseća svojom melodijom i vokalom na Daughter. „Real Love“ kreće lagano, samo sa vokalom i tihom gitarom, koja svojom melodijskom linijom savršeno emotivno prati vokal da bi bi polako kulminirala do gitarskog krika. „Interstate“,  „Humans“ i „Animals“ su među najboljim indie rock pesmama koje sam čuo poslednjih nekoliko godina pre svega, zahvaljujući fuziji odlične eksplozivne Meekove gitare sa suptilnim osećanjima koje svojim vokalom i stihovima prenosi Lenkerova.

Kao  autor svih stihova na ovom albumu, Adrianne Lenker se bori sa osećanjma ogorčenosti koja ostaje nakon velikih ljubavi kao i prihvatanje nestanka voljene osobe i nikada ne dozovoljava da sve to preraste u žalopojke nad svojom sudbinom. Ona se svojim stihovima, glasom i melodijama elegantno kreće kroz teritoriju prepunu emocija, kao u lirski najsnažnijoj, ujedno i najnežnijoj,  gorkoslatkoj  „Paul“,  gde poslednji stihovi "I’ve been burning for you baby since the minute I left” slikaju bol koji donose uspomene na savršene trenutke davno prekinute emotivne veze.

Gotovo svake godine, ukoliko pratite pažljivo muzičku scenu pojavi se po neki bend ili muzičar koji vas svojim debi albumom potpuno očara. Možda to ponekad i nije najbolji album koji ste čuli te godine, ali često je najuzbudljiviji. Pre svega zbog toga što ste otkrili jedan potpuno novi muzički svet, koji jedva čekate da bolje upoznaste u godinama koje slede. Meni su u 2016oj to bruklinski bendovi Big Thief sa ovim albumom  i Sunflower Bean sa albumom Human Ceremony“.