Jonas Åkerlund
Fredrik Agetoft, Peter Arrhenius, Jonas Åkerlund
Švedska
Švedski, engleski
8.0
8

U vrijeme kada su svi ti bezbrojni streaming servisi nakrcani krimi serijama koje na što realističniji i autentičniji način pokušavaju prikazati određene događaje i živote pojedinih osoba, ova je švedska mini-serija bila pravo osvježenje. Nevjerojatno zabavna i otkačena biografija o najpoznatijem švedskom kriminalcu Clarku Oloffsonu, celebrity gangsteru, kako su ga nazivali, od samog uvoda pokazuje da joj nije cilj faktografski prikazivati događaje onako kako su se dogodili. Snimljeno prema istinitim događajima i izmišljotinama, stoji na početku svake od šest epizoda serije koju je snimio Jonas Akerlund. Ovaj Šveđanin je još od kraja osamdesetih počeo snimati video spotove, a baš pomalo spotovski djeluje i "Clark", kao moderna i šarena bajka u kojoj je život tog gangstera itekako romantiziran.

Činilo mi se kao da je priča iznesena ovdje na način na koji ju je ovaj razbojnik rođen 1947. godine sam vidio i kako bi on možda želio da se iznese. Tako je Clark (odlični Bill Skarsgard, jedan od sinova slavnog švedskog glumca Stellana) prikazan ovdje kao rock-zvijezda, kao celebrity koji kupi komade i u trenucima dok pljačka banke. Od početka do kraja djeluje sve to potpuno šašavo i divlje, no to vrijeme ludih šezdesetih i sedamdesetih također iz današnje perspektive djeluje tako nestvarno i nemoguće pa tako i činjenica da je zloglasni kriminalac poput Olofssona svako malo izlazio iz zatvora, samo da bi izveo još veću glupost. Čitajući Olofssonovu biografiju, sve ono što je on u životu prošao, djeluje zaista nestvarno i potpuno poremećeno.

Vjerojatno je i stoga Akerlund njegovu životnu priču odlučio još dodatno romantizirati i prikazati je kao svojevrsnu bajku. Potpuno ludu bajku o čovjeku o kojem su se u Švedskoj pričale legende i pratio ga je glas svojevrsnog modernog Robin Hooda. Doduše, shvaćamo od početka da je Clark potpuno nenormalan tip, izvrnutog pogleda na realnost, narcisoidni sociopat i egoist, a uzroke za takav poremećaj u ponašanju pronalazimo i u povremenim flešbekovima u djetinjstvo i odrastanje uz oca alkoholičara koji se iživljavao nad njim i njegovom majkom. I od mladosti je Clark tako krenuo putem kriminala i odlučio je on raditi što god poželi, a svoju fantaziju slobode shvatio je prilično doslovno.

On može raditi što hoće i poželi, pljačkati, piti, biti s kojom god ženom poželi, a baš na taj način sve je to ovdje i prikazano od početka do kraja. On svoju realnost vidi potpuno iskrivljeno i ne može ili jednostavno ne želi shvatiti da je ono što radi potpuno nenormalno. Prikazan je tu on kao istovremeno dosta ograničen tip, ali i tip s nevjerojatnom inteligencijom kad je u pitanju sposobnost za upadanje u nevolje. I danas se Olofssona u Švedskoj smatra celebrity gangsterom te su tamošnji mediji godinama s nevjerojatnim zanimanjem pratili njegove "avanture" kojih je bilo napretek.