Slowdive - everything is alive [2023]

Slowdive
everything is alive
Dead Oceans / 2023

Britanski bend Slowdive važe za jedne od najvažnijih predstavnika shoegaze scene. Njihova prva tri albuma “Just For A Day” (1991), “Souvlaki” (1993) i “Pygmalion” (1995), iako im nisu donela veliku svetsku slavu ili pak veliki komercijalni uspeh, ipak važe za kultne albume, čiji se uticaj vidi na mnogim kasnije nastalim bendovima poput Mogwai –a, Beach House-a ili M83.

Njihov četvrti albuma “Slowdive” koji je bend izdao gotovo četvrt veka albuma “Pygmalion” je aposlutno fantastičan album i kao takav, bar za mene, bio veliko izenanđenje. Retko imamo prilike da vidimo da se bend nakon toliko duge pauze vrati na scenu jednim tako izuetnim albumom.  Zato je njihov peti album “everything is alive”, objavljen  1. septembra prošle godine, došao sa velikim očekivanjima publike.

“Everything is alive”, ne hvata na prvo, pa ni drugo  slušanje, kao njegov prethodnik, ipak, nakon nekoliko preslušavanja i malo vremena, uspeva da se uvuče pod kožu.  Postoje izvesne promene u zvuku benda, ali su Slowdive, u osnovi, na istoj muzičkoj teritoriji. Njihove melodije su  za njih prepoznatljive i naravno veoma lepe. Ceo album je potopljen u maglovitu, setnu, eteričnu atmosferu, sa  više sintisajzera, negoli na prethodnom albumu.

Mračna melodija na sintisajzeru daje mističan eho pesmi “Shanty”, dok pesmom dominiraju, za Slowdive, tipične shoegaze gitarske melodije, i uz preciznu i produkcijom jasno podvučenu ritam sekciju, čine savršeni nosač za eterične vokale Neila Halsteada i Rachel Goswell

Slowdive su uvek uspevali da svojom muzikom slikaju neverovatno raskošne i elegantne zvučne pejzaže i to upravo rade instrumentalom “prayer remembered”.