Kyu-Jang Cho
Jo Kyu-Jang, Young-jong Lee
Južna Koreja
korejski
7.5
7

Ono što će se dogoditi glavnom junaku filma "The Witness", čiju režiju potpisuje južnokorejski reditelj Jo Kyu-jang, nije nešto što može da se dogodi samo u filmu, nego je njegova situacija moguća i u stvarnom životu, i u njoj se može naći svako od nas. I ne samo da se u toj situaciji može naći svako, nego film bukvalno pita gledaoca kako bi reagovao u takvoj situaciji? Da li bi se ponašao moralno i hrabro, znajući da bi mogao stradati, ali i znajući da bi time doveo u opasnost i svoje bližnje? Ili bi uradio kao glavni junak filma, prećutao ono što je video, nadajući se da će neko drugi rešiti situaciju i da se očigledni manijak neće okomiti baš na njega? Inače, film je inspirisan istinitim događajem, ali o tome nešto više kasnije u tekstu.

Sang-hoon se upravo preselio u novi kraj sa svojom porodicom, ženom i ćerkom. Kupili su stan u zgradi u, reklo bi se, lepom i mirnom mestu, a Sang-hoon se jednog popodneva sa ekipom malo duže zadržao u baru, te u sitne noćne sate stigao kući, iako mu je žena preko telefona rekla da se ne zadržava dugo i da ne pije.

U stanu će ga dočekati samo pas, pošto su žena i dete odavno otišli na spavanje, a par minuta kasnije će videti strašan zločin. On gleda kroz prozor svog stana i ne veruje šta vidi: tačno pred njegovim očima, nepoznati muškarac na ulici čekićem udara nepoznatu ženu, i to najbrutalnije moguće (u uvodnoj sceni vidimo da je hteo da je ubije na drugom mestu, odnosno u šumi i da je tamo zakopa, no ona mu je pobegla i istrčala na ulicu). Ali, osim što je Sang-hoon video ubicu, ubica je najverovatnije primetio i njega, pošto se u odlučujućem trenutku probudila Sang-hoonova žena i upalila svetlo u prostoriji iz koje je posmatrao ovu uznemirujuću scenu. Iz straha da bi ubica mogao da krene na njega, Sang-hoon je odlučio da nikome ne kaže, a kada počne policijska istraga, ispostavilo se da niko ništa nije video, iako se brutalni zločin dogodio ispod prozora stotina stanova. Ako je neko od stanara i čuo galamu ili čak video ceo taj događaj poput Sang-hoona, uradio je istu stvar: pravio se da ništa ne čuje i ne vidi, jer se uplašio ili ga prosto nije zanimalo.

Jasno je da je iskusnom policijskom inspektoru koji vodi ovaj slučaj potpuno čudno što niko ništa nije video, a kako vreme odmiče, kod Sang-hoona se javlja sve veća moralna dilema. Zbog užasa koji je video, a koji se plaši da podeli čak i sa policijom, počinje potpuno da gubi razum, postaje sve paranoičniji, a situacija će biti još gora kada ubica odluči da eliminiše sve one za koje sumnja da su ga videli. Potpuno je jasno da će se na tom spisku naći i naš jadni Sang-hoon, koji će, ako želi da spase svoj život i živote članova svoje porodice, morati da postane mnogo hrabriji i odlučniji.

Iako se radi o prilično nepoznatom reditelju koji nije snimio mnogo filmova (ovo mu je treći), Jo Kyu-Jang je sa svojim scenaristom Youngom-jong Leeom uradio vrlo dobar posao. "The Witness" je triler odličnog tempa i napetosti, sa solidnom glumom, pritom zabavan, i to izuzetno. Od početka smo uvučeni u priču, u kojoj nas itekako zanima sledeći korak svedoka, ali i ubice, potpunog manijaka koji očigledno nema nameru da se zaustavi na jednom počinjenom zločinu (a možda mu to i nije bio prvi?).