The Ark
SyFy / 2023
Sandra Mitrovic, Milan Todorovic, Milan Konjevic, Dean Devlin
Dean Devlin, Kendall Lampkin
7.3
7

SyFy tv kanal je dobro poznat ljubiteljima fantastike. Među igranim programom, za koji se može reći da je originalno njihov, ima zaista izuzetnih ostvarenja poput tv serije “Battlestar Galactica” (svežiji serijal, ne onaj sa kraja 80ih), koja je svakako jedna od najboljih naučno fantastičnih serija ikad snimljenih, a zatim tu su i “Sliders”, Star Gate serijali, “Defiance”, “Eureka”, “Dark Matter”, “Killjoys”, prve tri sezona “The Expance”, zatim nova i odlična “Resident Alien”.

Neke od ovih tv serija su zaista odlično producirane, poput “Battlestar Galactica” ili “The Expance”. Obe ove tv serije spadaju pod žanr “space opera”, što naravno povlači sa sobom mnogo novca da bi sve izgledalo kako treba, jer je žanr naučne fantastike, posebno space opera, nešto što prilično zavisi od vizuelne komponente. Tako recimo “Dark Matter” ili “Killjoys”, bile su primetno slabije produkcije od prvih navedenih, ali i dalje sasvim pristojne.

Ovogodišnja “The Ark” spada u tu kategoriju,.  “The Ark” ima zanimljiv početak, stotinak godina u budućnosti, čovečanstvo je potpuno zasralo planetu, tako dan nam na njjo više nema opstanka. Izvesni tech milijarder smislio je princip međuzvezdanog putovanja, isprojektovao ogromne svemirske arke koje bi koloniste trebalo da odvedu na duga svemirska putovanja ka potencijalnim planetama adekvatnim za ljudski život.

Radnja kreće upravo na jednoj takvoj arci, gde se zbog nepoznate nesreće posada broda počne buditi iz krio sna, samo da bi par momenata kasnije ukapirali da im životi vise o koncu i kroz veoma napetu i akcijom nabijenu epizodu određen broj članova posade uspeva da se dokopaju sigurnog dela svemirskog broda, samo da bi trenutak kasnije shvatili, da je većina posade, i pri tome su gotovo svi oficiri, osim tri najniža poručnika, nastradali tokom nesreće. Ono što sada stoji pred ovim mladim ljudima, jer svi preživeli su upravo veoma mladi ljudi, je da se organizuju kako znaju i umeju, i prežive sve probleme i nedaće koje svemir postavi pred njih.

Kod naučno fantastičnih serija, vizuelna komponenta je nešto što odmah upada u oko. Kao što sam na početku pomenuo “The Ark” se može smestiti u onu kategoriju, u kojoj su recimo “Dark Matter” ili “Killjoys”. Očigledno je da produkcija nije ni blizu vrhunskih naučno fantastičnih serije koje imamo prilike sada da gledamo, poput onih iz “Star Wars” ili “Star Trek” franžize, ili čak već pomenutih “Battlestar Galactica” ili “The Expance”, ali za jednu svemirsku operu scenografija, kostimografija je taman toliko prihvatljiva da ne odbija na prvi pogled. Kompjuterske animacije su malo ispod proseka, barem na samom početku ali kasnije i taj aspekt postaje bolji.

Ono što je mene najviše iznenadilo, nakon prve epizode je ono što sam video na kraju odjavne špice. A to je, da je ova tv serija delom potpomognuta od strane ministarstva kulture Republike Srbije. Naime “The Ark” dolazi od produkcijskih kuća Electric Entertainment i Balkanic Media, koje stoji iza tv serije “Outpost” koja je otprilike u svemu pandan “The Ark”, samo u žanru epske fantastike.

Outpost” je od svoje druge sezone bio sniman u Srbiji, što je dovelo do priličnog broja domaćih glumaca u epizodnim ulogama, ali i, bar meni, iznenađujućeg skoka u kvalitetu, posebno u oblasti scenografije i kostimografije, pa i glume.  Neki od glavnih likova iz “The Ark” (Reece Ritchie) glumio je i jednu od glavnih uloga u “Outpost”.