Halo
CBS / Showtime / Paramount + / 2022
Otto Bathurst, Roel Reiné, Jonathan Liebesman, Jessica Lowrey
Steven Kane, Kyle Killen
8.0
8

Možemo reći da živimo u zlatnom dobu televizije. Ili, pravednije je reći, zlatnom dobu igranog programa na malim kanalima. Takođe, slobodno možemo konstatovati da živimo i u zlatnom dobu naučno fantastičnog žanra na tv kanalima, i to ne bilo kog podžanra sa sci fi tematikom, već onog najboljeg, bar autoru ovih redova, onog koji budućnost čovečanstva traži u dubokom svemiru.

One stare sci fi serije, poput raznih  Star Trek-ova, pa „Babylon 5“, „Battlesta Galactica“, posebno ova novija, koje smo gledali u poslednje dve decenije prošlog veka pa i duže, svakako su bile nešto novo i inovativno u tom trenutku, te je to razlog da i do danas neke od njih imaju status kultnih ostvarenja.

Od početka milenijuma svemir je nekako izgubio na popularnosti, pa su krenula naučno fantstična ostvarenja o natrirodnim pojavama, pa zatim vampirima, i zombijima, onda slede razne postapokaliptične i distropijske peripetije. Bilo je tu odličnih  tv serija, ali bilo je mnogo više onih generičkih, koje su postojale samo da prate trendove i popunjavaju prostor u tv programu.

Prošle decenije, posebno u drugoj polovini stvar se poptuno promenila. Svemir je ponovo postao popularan, ponajviše zbog oživljavanja „Star Wars“ i „Star Trek“ franšiza, ali recimo i tv serije „Expanse“.  Na ponovno cvetanje ovog žanra su velikim delom uticale i mogućnosti za kreiranje izuzetnog vizuelnog doživljaja, koji do kraja prošlog veka je gotovo uvek bio rezervisan za block bustere. Već su „Battlestar Galactica“, svežija verzija i „Firefly“ pokazali da i tv produkcija može proizvesti vizuelno odličan produkt, koji često stoji rame uz rame sa multimilionskim bioskopskim hitovima.

Pored veoma popularnih tv serija iz gore pomenutih franšiza (Star Wars i Star Trek), svoje mesto na malim ekranima našli su i neki drugi univerzumi. Razvoj tv mreža kao i streaming servisa doprineo je da se mnoge od njih grabe za produkcijom tv serija koje su bazirane na recimo popularnim romanima, stripovima ili video igrama. Sa romanima je to prolazilo kako tako, „Expanse“ je recimo veoma dobro odrađena tv serija, ali ostvarenja koje su bazirana na video igrama, često su imala problematičnu budućnost i veoma slab uspeh i popularnost. Za tv seriju „Halo“ iza koje stoje Showtime i Paramount + mreže možemo reći da nikako ne spada u pomenutu kategoriju.

Halo“ je naravno, inspirisan veoma popularnim univerzumom predstavljenim u video igri istoimenog naziva. I odmah na početku počeli su kometari fanova video igara, kako se tv serija razlikuje u nekim detaljima od predloška. Svi ti komentari su naravno čista glupost. TV serija mora biti drugačija od video igre jer pre svega ima poptuno drugačiju dinamiku.