Luke Cage [2016]

Luke Cage
Marvel Studios / Netflix / 2016
Cheo Hodari Coker
7.6
7

Luke Cage je jedan od onih superheroja,  za koje bi se moglo reći da predstavljaju Marvelovu drugu ligu, poput Daredevila, Jessice Jones, Iron Fista i Punishera.  Tačno je da on kao i svi ostali navedeni poseduje određene super moći ali niko do njih nije u istoj ravni sa recimo članovima Avengersa. Dok se dotična ekipa, vođena jednim bogom, jednim milionerom,zelenim stvorom uglavnom bavi uništavanjem pokretne i neporetne imovine  stanovnika cele planete Zemlje, uz ogromnu kolateralnu štetu, članovi ove drugoligaške ekipe uglavnom su fokusirani na pomoć ljudima u svojoj najbližoj okolini , u njihovom slučaju na Njujork i njegove delove.

Luke Cage, kao jedan od retkih superheroja afroameričkog porekla, zaštitnik Harlema, pojavio se u godini u kojoj je američka javnost bila preokupirana upotrebom preteranog sile od strante policijskih snaga nad amerikancima afroameričkog porekla što je dovelo do velikog broja nevinih žrtava.

Luke Cage” kao tv serija kao jednu od osnovnih niti koja se provlačila kroz čitavu tv seriju koristila je nasleđe moderne afroameričke kulture dvadesetog veka. Tako vidimo daje jedan od glavnih negativaca Cornell „Cottonmouth“ Stokes, koga glumi izvrsni Mahershala Ali, vlasnik popularnog muzičkog kluba u Harlemu, ali i sam odličan džez pianista, kome je muzika ostala veliki nedosanjani san, koji je razvejan teškim životom i putevima kriminala koji se česta a ponekad i jedina  alternativa za mlade ljude koji odrastaju u Harlemu. Tako, tokom tv serije imamo prilike da vidimo neke od izvanrednih američkih muzičara poput Charlesa Bradleya, Sharon Jones, The Delphonics, kako uživo nastupaju u klubu.

Još jedan od sterotipa vezanih za afroameričku populaciju je berbernica kao jedno od glavnih mesta okupljanja zajednice i vlasnik berbernice kao veoma mudra osoba koja pokušava da pomogne mladim ljudima iz okoline da pronađu pravi put u životu.

Luke Cage, totem fizičke snage afroamerikanaca, koga tumači Mike Colter, pojavio se kao sporedni lik u tv seriji “Jessica Jones". Colter svoju pojavu i snagu još bolje koristi u tv seriji kao heroj nego što je to bio kao zastrašujući narko bos u tv seriji “The Good Wife”.  Još jednu veoma upečatljivu ulogu imala je i Simon Missick kao detektiv Misty Knight, kao i Rosario Dawson u ulozi Claire Temple, koja povezuje sve gore pomenute Marvelove heroje.