Hard West

Hard West
CreativeForge Games/Gambitious Digital Entertainment/2015
7.6
8

Hard West je izometrijski turn base miks RPG/strategije koja kombinuje borbe iz XCOMa sa okruženjem Divljeg Zapada. U određenim segmentima briljira a negde baš zna da igraču kida živce.

Priča je podeljena u osam celina (scenarija) gde se svaki scenario posmatra iz ugla drugog protagoniste. To može da bude interesantno, kada lovac u jednom scenariju postane lovina u drugom. Igra je slojevita. Što bi Magare iz Šreka reklo: “Slojevita ko crni lukac” Jedan sloj poteznih misija, pa sloj tumaranja prerijskim pejzažima na mapi. Taj deo je po meni najslabiji element u igri. Ali zahvaljujući njemu dolazite do bolje opreme, novih saveznika, novca neophodnog za trgovinu, novih karata i samog odigravanja sledeće potezne misije.

Borba u Hard Westu je slična mnogim drugim poteznim strategijama a najsličnija je novom XCOMu. Kada se klikne na lika koga vodimo, pojavi se polje dokle može da se kreće i da kasnije odradi neku radnju, poput pucanja ili punjenja pištolja i još jedna oblast dokle može samo da se otrči bez bilo kakve naknadne akcije. To je dobra ideja koju je XCOM preradio od starih akcionih poena iz Jagged Alliance i starog XCOM serijala. Hard West donosi novinu u poboljšanju avatara pomoću karata. Karte se mogu dodeliti bilo kom liku iz družine. Ukupno postoji pet mesta za karte tako da sami dodeljujete uloge svojim pulenima. U borbama možete voditi od jednog do četri lika. Broj nije opcion, već zavisi od misije. Ono što je po meni izuzetno frustirajuće je check point sistem. Skrećem pažnju da igra nije lagana. Protivnici se kriju iza zaklona i pokušavaju da vam pridju sa više strana. Smrt vas prati kroz ovu igru, ne samo kao narator u delovima na mapi, već i kao česti pratilac u boju. Bila bi mnogo bolja opcija da se snimljene pozicije prave kada igrač to želi. Još jedna novina koju Hard West nudi jeste Sreća. Da li ćete biti pogođeni ili ne zavisi od skale Sreće koja se smanjuje ili puni u zavisnosti da li ste pogodjeni ili ne. Ako je neko imao 50% šanse da vas pogodi i nije, oduzima se 50 od skale. Zato, raspalite po neprijatelju, i samo čekajte da skala dodje na nulu.

Hard West je zabavna igra koju preporučujem svakom ko je voleo borbe u XCOMu. Iako neke delove morate da igrate više puta, preživljavanje u borbi će vas učiniti još srećnijim. Igra nije savršena ali ima veliki potencijal da u nastavcima postane odlična.

Uz saglasnost autora preuzeto sa pc-igre.info