Bob Reuter's Alley Ghost - Born There [2012]

Bob Reuter's Alley Ghost
Born There
Big Muddy Records / 2012
8.0
8

Bob Reuter je bio legenda St.Louis rock 'n' roll scene. Kasnih 70ih udario je temelje lokalne DIY punk scene svojim bendom The Dinosaurus, kasnije je sa bendovima Thee Dirty South i Kamikaze Cowboy istraživao alt-country i americanu, bio je voditelj obožavane emisije "Bob's Scrachy Records" na radiju KDHX, fotograf koji je godinama uporno slagao crno-bele fragmente South Sidea. Posle pet godina pauze, početkom 2000ih, počeo je ponovo da svira zahvaljujući fanovima. Naime, 2008. godine otišao je na operaciju srca, i posle četvorostrukog bajpasa posetili su ga mladi fanovi koje on nije poznavao. Bili su to Matt Wilson i braća Baricevic, koji su upravo osnovali izdavačku kuću Big Muddy Records i želeli su da sarađuju sa njim. Bob je ovu ponudu oberučke prihvatio, oformio Alley Ghost i nakon nekoliko godina sviranja uspeli su da snime prvenac Born There.

Ova ploča predstavlja istoriju i slavlje midwest rock 'n' rolla. Od originalnih pesama The Dinosaurusa "Cheap Infatuation" i "No More Heroes", preko "Already Used Me Up" Syracruciansa i "White Boy" Serious Journalisma, do "Ice Cream Man" Thee Dirty Southa, Reuter ovde ponovo proživljava melodije koje je stvorio ali ovaj put sa postavom koja ga prati sa identičnim entuzijazmom. Zato i nove pesme praše kao i stare, "Bertha" peva o opasnoj ribi uz ubitačnu gitaru Mat Wilsona a "Billy Broun" je zločesta oda o zločestom čoveku, sa zavijajućom usnom harmonikom Ryana Keoniga. Naravno tu je i posveta rodnom gradu, "Born There" i "Saint Louis", predstavljaju težište kome se Bob uvek vraćao i iz koga je crpeo inspiraciju za skoro sve svoje projekte. Na žalost, u njemu je i iznenada završio karijeru 3. Avgusta 2013. godine nekon bizarne nezgode sa liftom u zgradi u koju se tek uselio. Na taj način ovaj album postoji i kao neka vrsta podsetnika da nikada nije kasno i da morate da iskoristite uvek još jednu šansu da napišete neku pesmu ili da opet snimite neku staru. Jer kao zanesenjaci i amateri možete uvek iznova da osećate sjajno.