Ghoulardi Film Company, IAC Films, Warner Bros.
Paul Thomas Anderson
Paul Thomas Anderson (written for the screen by), Thomas Pynchon (based on the novel by)
English | Japanese
9.0
9

[Termin "Inherent Vice" se odnosi na stanje i/ili defekt fizičkog objekta koji ga dovodi do kvara ili gubitka svojih prvobitnih svojstava usled osnovnih nepostojanosti svojih delova ili njegovih komponenti.]

U ovoj adaptiranoj priči, koja se događa s početka sedamdesetih, privatni detektiv Larry "Doc" Sportello (Joaquin Phoenix), pored ostalog, uživalac više vrsta opijata, pokušava da reši slučaj misterioznog nestanka ljubavnika njegove bivše devojke Šaste (Shasta Fay Hepworth,  izvanredno je glumi Katherine Waterston) koja ga iznenada posećuje nakon više godina u njegovom domu. Pošto plamen ljubavi koju on gaji prema njoj još uvek gori nesmanjenom vrelinom, Sportello se upušta u rešavanje misterije.

Ako ste kojim slučajem gledali filmove tipa "Big Lebowski" ili "Fear And Loathing in Las Vegas", možete naslutiti u kom pravcu će se dalja radnja i u kom koloritu razmotavati (da ne iskoristim izraz "motati")  pred vašim očima. Dobro je, s vremena na vreme, okrenuti se ovakvim vidovima ekspresionizma na velikom platnu, uhvatiti sebe u enigmatskim naracijama koji se menjaju kao boje u kaleidoskopu upakovane u stil i fazon 70-ih u Americi. Kao na ivici dodira plaže i mora, zapljuskuju vas talasi plejade najrazličitijih likova, kulture i anti-kulture, kontrarevolucije, paranoje, teorija zavere i žudnje za opijatima. Neodređenost u formi opravdana je dezorijentisanošću pod uticajem droga, i, u tim delovima, film prelazi u domen komičnosti.

Sportelova istraga dovešće ga u bliski kontakt sa svojom sadašnjom devojkom, ujedno i pomoćnicom okružnog tužioca Penny (Reese Witherspoon), osvetnički raspoloženim i napaljenim policajcem iz L.A. "Bigfoot" Bjornsenom (Josh Brolin) i sa zubarom po struci, Dr.Blatnojdom (fenomenalni Martin Short). Dalji razvoj događaja će pokazati vezu sa kartelom droge zvanim Golden Fang. U ovom celom vrtlogu događanja, Dok Sportelo liči na nekog dalekog rođaka Džeka Nikolsona iz filma Chinatown ali, takođe, lako ćete ga poistovetiti i sa legendarnim Jeff Bridgesom u ulozi "The Dude" Lebowski. Sam zaplet i radnja su, kao što sam ranije naveo, haotični, njihovi konci izmiču ispod prstiju i kao da se ništa ne može povezati a opet, sa druge strane, dosta stvari se ipak može spojiti zdravim razumom. Nema mnogo naracije koja će vam pomoći, film će vas provozati kroz svoje tunele koje su za vas kreirali Paul Thomas Anderson i Thomas Pynchon.

Neki delovi će ličiti na neke klasike "noir" filmova ili literature, a opet, držeći se što striktnije, kako je reditelj sam rekao, literarnog dela, ovaj film se jasno razlikuje od svega što se do sada gledali. Paul Thomas Anderson je uspeo da misteriju Dokove izgubljene ljubavi ispuni pozitivnim ludilom, delikatnošču, melanholijom i izuzetnim šarmom svoje kinematografije tako da se kladim da ćete film gledati više puta u toku godine.