Tindersticks - The Waiting Room [2016]

Tindersticks
The Waiting Room
City Slang, 2016
7.5
7

Strastven i melanholičan zvuk, uz atmosferu alkoholno-nikotinskog survavanja je ono što označava Tindersticse. Najnoviji album The Waiting Room, izašao 22. januara za City Slang ne beži od prepoznatljive matrice ali dodaje još mnogo toga u zvuku i formi. Album počinje obradom teme iz filma "Pobuna na brodu Baunti" iz 1962. "Follow me" Bronisława Kapera i postavlja tematski okvir izdaje i vernosti u kome se kreću sve ostale pesme. Neke od njih su apstraktnijeg oblika, kao "Were we once lovers?" i "How he entered", a neke tradicionalnijeg - "Second chance man" i "The waiting room". Najsnažniji momenat, kao i na ranijim albumima,jesu dueti. "Hey Lucinda" je snimljen 2010, poslednja pesma sa Lhasom de Selom koja je tragično preminula iste godine. Kao emocija oslobođena iz vremenske kapsule, poseduje nestvarnu toplinu i tugu. Nasuprot njemu stoji ekstatični "We Are Dreamers", sa Jehnny Beth iz Savagesa. Oni zajedno daju jasnu kulminaciju kontrasta, tradicije i progresa, koji se vrtoglavo spajaju okretanjem točka vremena. Poslednja pesma predstavlja pathos, jednostavna "Like Only Lovers Can" vraća nas na zemlju, sebi samima.

Tinderstics je jedan od onih bendova koji ne poznaju granice i iznova pokušavaju da proniknu u samu suštinu svog bavljenja muzikom. Iako ih je ovakav način stvaranja doveo do ivice raspada 2006, preostala trojka (David Boulter, Neil Fraser i Stuart A. Staples) je nastavila dalje bez kompromisa i koketiranja sa aktuelnim trendovima. U poslednjih nekoliko godina ostvarili su niz projekata u kojima je bend izašao iz okvira klasičnih albuma i sublimirao se sa drugim vrstama umetnosti (knjiga i instalacija Singing Skies, album Ypres, koncerti - In Dreams: David Lynch Revisited, kao i višedecenijska saradnja sa Claire Denis). Najnoviji album The Waiting Room nije izuzetak. Naime, u saradnji sa Clermont - Ferrand Internacionalnim festivalom kratkog filma ovaj album je predstavljen kao filmski projekat, u kojem je za svaku pesmu snimljen po jedan kratak film. Rezultat je jako interesantan. Pogledajte.