Paddy Considine, Shane Meadows, Paul Fraser
UK
8.5
8

Ako ste mislili da samo Korejci mogu da naprave moćni film o osveti, prevarili ste se. Shane Meadows, reditelj This Is England, skreće sa žanra ali pojačava intenzitet brutalnosti u ovom ostvarenju.

Osnova priče je (kliše, nažalost) krvava osveta za ubistvo brata.

Vojnik Ričard (zastrašujući Paddy Considine) se vraća u svoj mali grad u „vijetnamki“, sličnoj onoj koju nosi John Rambo u prvom delu. Ričard, za razliku od Ramba, ima jasno zacrtan cilj. Usmeren je na grupu siledžija koji su zlostavljali a zatim ubili njegovog mentalno zaostalog brata dok je on bio na ratištu. Koristi sva raspoloživa sredstva što psihološkog što fizičkog maltretiranja kako bi sproveo svoju osvetu. Čini se kao jedan akcioni, krvav film kakav ste gledali više puta na lokalnim televizijama, ali on to nije. Shane Meadows je smireno i strpljivo izgradio ovu priču i zanimljivo je što koristi jako malo krvi u celom procesu. Upravo suprotno od scena Tarantinovih ili korejskih filmova. Akcenat je na realističnosti, a ne na eksplicitnom nasilju koje se (priznajem, i kod mene je to bio slučaj), zaista moglo očekivati na ovom nivou tenzije koja se gradi od prvih minuta filma.

Posebno istaknute i naglašene su sekvence iz života braće, u podsećanjima iz detinjstva i sceni kada Entoni, mlađi Ričardov brat, ostaje sam i u očaju plače za pomoć vičući bratovo ime. Osveta je prastara tema, relikvija iz davnih vremena koja će uvek biti morbidno fascinantna za obradu, ali ujedno i tragična i ledena u svojoj iskonskoj prirodi. Reditelj je uzeo takvu postavku za svoju priču i napravio, u osnovi, jednostavan film koji se najviše oslanja na jake emocije i krvne veze unutar porodice. Velike amplitude emocija su podjednako dobre i kada se prikazuje nasilje i teror (u scenama kada Ričard uspeva da imobiliše drogom nasilnika, a onda ih ubija jednog po jednog) i kada tenzija padne a Ričard tiho hoda putem i posmatra svoj mirni gradić.

Kao da nadolazi tornado, nešto slično atmosferi najave masakra u filmu Halloween. Ono što ostaje je upravo ta tamna figura osvetnika kako natkriva celi predeo i živote svih koji su umešani u gnusno delo. Osveta se najbolje služi hladna.